La jumătatea lunii trecute, compania Nokia a confirmat că analizează oportunitatea vânzării diviziei de cartografie şi navigaţie HERE, iar lista potenţialilor clienţi ar putea fi destul de mare ţinând cont că platforma finlandezilor este una dintre cele mai bune disponibile în acest moment. Unul dintre aceşti cumpărători ar putea fi Facebook, iar faptul că celebra reţea de socializare a abandonat Bing Maps în favoarea HERE Maps arată interesul clar al americanilor pentru acest produs.
Facebook şi Microsoft au semnat un parteneriat acum aproape cinci ani, serviciul Bing Maps al celor din urmă fiind folosit până acum pentru diversele opţiuni şi secţiuni care necesită hărţi, puncte de interes sau alte elemente cu acest specific. Bing Maps a preluat o parte dintre informaţiile oferite de serviciu HERE Maps în perioada în care Microsoft şi Nokia au avut o relaţie strânsă, însă se pare că Facebook a decis să meargă direct la sursă şi să folosească serviciul oferit de finlandezi.
Începând de ieri, reţeaua de socializare Facebook a început să folosească serviciul Nokia HERE în cadrul interfeţelor Web pentru desktop şi telefoane mobile, iar compania a confirmat că testează în acest moment şi implementările necesare pentru Instagram şi Facebook Messenger. În acest moment, aplicaţiile Facebook pentru Android si iOS nu au preluat însă această schimbare, acestea folosind serviciile de cartografie specifice fiecărei platforme.
Conform TechCrunch, surse anonime susţin că Facebook va folosi mai mult decât serviciile de cartografie de bază, compania urmând să implementeze şi tehnologiile de geocoding specifice platformei Nokia HERE. Compania Facebook a investit mult în tehnologiile necesare pentru localizare, acestea permiţându-i companie să testeze şi să implementeze algoritmi mai buni pentru livrarea contextuală a reclamelor şi atrăgându-i-i totodată pe utilizatorii care au nevoie de un serviciu de localizare pentru descoperirea locurilor interesante noi din preajmă. În urma parteneriatului cu Nokia, Facebook va beneficia de o bază de date mai bogată şi de o localizare mai bună în ţările în care prezenţa Bing este nesatisfăcătoare.
Facebook nu este singura companie care se pare că este interesată de divizia HERE a companiei Nokia. Conform diverselor zvonuri neconfirmate, pe lista posibililor cumpărători figurează Apple, Volkswagen, BMW, Yahoo, Uber, Microsoft, Amazon şi Baidu, dar rămâne de văzut care companie va reuşi să-i convingă pe finlandezi să vândă divizia HERE.
Conform Bloomberg, finlandezii au angajat experţi care să analizeze oportunitatea vânzării diviziei HERE, preţul estimativ al acesteia cifrându-se între 3,3 şi 4,8 miliarde de euro. Această sumă este inferioară este celei de 5,7 miliarde de euro pe care Nokia a plătit-o acum opt ani pentru preluarea NAVTEQ şi înfiinţarea propriului serviciu HERE, această devalorizare fiind de altfel vizibilă şi prin deprecierea comercială de 1,2 miliarde de euro înregistrată în 2014.