Apple a cumpărat Beats Electronics contra sumei de 3 miliarde de dolari acum un an, însă această preluare nu s-a concretizat încă în ceva serios care să justifice piperatul preţ de achiziţie. Conform unor zvonuri apărute în luna februarie, Apple va integra o bună parte din tehnologiile Beats Music în cadrul viitorului său serviciu de streaming audio, însă câteva informaţii recente susţin că lansarea s-ar putea dovedi mai dificilă decât s-a estimat iniţial.
Conform informaţiilor neconfirmate care au circulat până acum, viitorul serviciu Apple va rivaliza cu Spotify, Pandora, Deezer sau toate celelalte servicii de această natură şi va fi prezentat la jumătatea lunii iunie în cadrul evenimentului WWDC 2015. Având încă o denumire necunoscută, vehiculându-se de pildă preluarea actualului nume de produs iTunes Radio, acest viitor serviciu va fi lansat împreună cu actualizarea iOS 8.4 şi se va integra în cadrul aplicaţiei Music. În acest moment, cei care testează versiunile Beta ale platformei Apple pot vedea deja câteva schimbări de interfaţă şi de prezentare a conţinutului, un semn clar al schimbărilor care vor veni.
Serviciul va fi axat în principal pe streaming şi stocare cloud, utilizatorii urmând să aibă la dispoziţie opţiuni pentru descărcarea locală a pieselor preferate sau pentru stocarea online a propriilor colecţii. La aceste opţiuni, Apple va adăugă secţiunile Playlists, Activities şi Mixes oferite de platforma Beats, punând astfel la dispoziţia utilizatorilor o colecţie largă de liste de redare create de către editorii serviciului, şi va implementa o componentă de socializare care va permite urmărirea activităţii artiştilor favoriţi.
Conform publicaţiei muzicale Billboard, se pare că Apple s-a lovit de câteva probleme şi nu va reuşi să lanseze acest nou serviciu în luna iunie. Sursele din cadrul industriei citate de către publicaţie afirmă că Apple nu a reuşit încă să convingă toate casele mari de discuri să semneze contractele necesare pentru lansare, urmaşul Beats Music neputând oferi astfel un catalog audio generos încă de la bun început. Conform 9to5mac, Apple va anunţa totuşi serviciul în cadrul WWDC 2015, acesta urmând să fie disponibil câteva săptămâni mai târziu odată cu lansarea iOS 8.4 şi iTunes 12.2.
Deşi nu sunt confirmate în nici un fel, informaţiile vehiculate de către Billboard par a avea un miez de adevăr dacă le coroborăm cu cele publicate de către Bloomberg şi The Verge. Cele două publicaţii afirmă că Apple este în prezent subiectul a două anchete desfăşurate de organismele nord-americane Department of Justice şi Federal Trade Commission, în ambele cazuri fiind investigate informaţiile conform căreia cei din Cupertino ar fi încercat să-şi saboteze rivalii precum Spotify.
Autorităţile europene au demarat o anchetă similară în cursul lunii trecute din aceleaşi motive, Apple fiind pare-se acuzată că încearcă să submineze poziţia companiilor care oferă servicii gratuite de streaming susţinute de publicitate. Informaţiile oficiale sunt indisponibile în acest moment, însă se pare că Apple a încercat să convingă anumite case de discuri să-şi înlăture conţinutul oferit prin intermediul platformelor gratuite de streaming. Iniţial, s-a zvonit că accesul la viitorul serviciu de streaming Apple va fi asigurat de un abonament lunar în valoarea de 7,99 dolari, însă se pare că industria muzicală a convins compania să mărească această sumă la 9,99 dolari.