Serviciile Google sunt actualizate din când în când cu opţiuni noi mai mult sau mai puţin importante, însă compania are prostul obicei să nu anunţe public aceste noutăţi şi să-i lase pe utilizatori să le descopere singuri. Cea mai recentă noutate de aceste fel este opţiunea de pre-înregistrare din Google Play, care le permite dezvoltatorilor să anunţe un produs software înainte de lansarea oficială.
Prima aplicaţie care beneficiază de acest mod nou de promovare este Terminator Genisys: Revolution, un joc produs de Glu care va însoţi lansarea celui de-al cincilea film din faimoasa serie Terminator. Utilizatorii care vor vizita pagina produsului din interfaţa Web sau din cadrul aplicaţiei Google Play vor avea la dispoziţie un buton Pre-register, iar cei care-l vor accesa vor fi înştiinţaţi atunci când produsul va fi publicat în cadrul magazinului digital Google.
Spre deosebire de achiziţia în avans oferită de unele magazine digitale precum Steam, opţiunea Pre-register nu implică plata unei sume de bani şi nu creează nici o obligaţie pentru utilizator, fiind practic doar o notificare pentru disponibilitatea ulterioară a unui produs software. Dezvoltatorii software vor putea însă să-şi promoveze jocurile sau aplicaţiile în avans şi îi vor putea redirecţiona din timp pe utilizatori către pagina produsului din Google Play.
Companiile producătoare vor putea demara campanii de marketing în avans fără teama unei proaste sincronizări cu lansarea efectivă, ceea ce va permite o monetizare ulterioară mai bună. Sistemul de Pre-register s-ar putea dovedi util şi în cazul lansării iniţiale pe o platformă rivală precum App Store, utilizatorilor Google Play atraşi de aceasta putându-li-se oferi o pagină de pre-înregistrare care va asigura o şansă mai mare pentru descărcarea sau achiziţia în momentul publicării versiunii Android.