Acţionând cu scopul de a adapta conţinutul arătat în News Feed în funcţie de subiectele şi ariile de interes ale fiecărui utilizator, reţeaua Facebook monitorizează constant obiceiurile la navigare, prioritizând la afişare anumite postări în detrimentul altora, respectiv reclame. În încercarea de a face algoritmii folosiţi şi mai eficienţi, administratorii reţelei vor introduce încă o variabilă de urmărit: timpul petrecut de utilizatori privind postările din News Feed.
Decizia a fost luată în urma unor analize făcute de cercetătorii companiei, scoţând la iveală faptul că anumite postări ar putea fi considerate interesante de utilizatori chiar dacă aceştia nu au dat Like sau lăsat comentarii. Uneori, utilizatorii doresc să citească un articol sau să urmărească informaţii despre un eveniment fără să interacţioneze cu postarea respectivă în mod direct, algoritmii reţelei fiind păcăliţi de această lipsă aparentă de interacţiune. Astfel, monitorizarea duratei de timp în care postarea respectivă este afişată pe ecran poate scoate la iveală şi acele subiecte interesante, la care utilizatorii nu au înclinaţia să dea Like sau să comenteze.
Totuşi, sistemul are şi unele punte slabe, neputând diferenţia între situaţiile când utilizatorii petrec zeci de secunde citind o postare, sau aşteptând încărcarea paginii printr-o conexiune lentă la internet.
Potrivit administratorilor reţelei, schimbarea făcută nu ar trebui să modifice prea mult distribuţia în ansamblu a postărilor.