Starbreeze, un producător de jocuri cunoscut pentru titluri ca Syndicate şi Payday 2, promite să lanseze un headset VR capabil să afişeze imagini mai clare şi cu unghiuri de vizibilitate mai mult decât duble faţă de ce oferă headset-ul Oculus Rift, produs de compania achiziţionată în această primăvară de Facebook.
Pentru ţelul propus, Starbreeze Studios a achiziţionat startup-ul InfinitEye, implicat în dezvoltarea de tehnologii pentru realitate virtuală.
Aflat deocamdată la stadiu de prototip, headset-ul botezat StarVR conţine două ecrane de 5.5˝, fiecare suportând rezoluţia 2560×1440 pixeli (QHD). Ajutate cu un ansamblu de lentile special conceput, cele două ecrane oferă un câmp de vizibilitate foarte larg, de 210°, suficient pentru a cuprinde mare parte din vederea periferică a utilizatorului. Spre comparaţie, ochelarii Oculus Rift promovaţi de Facebook oferă vizibilitate la numai 100°.
Ochelarii StarVR integrează giroscoape, accelerometre şi magnetometre, permiţând interpretarea mişcărilor pe toate cele patru axe. În afară de hardware, compania mizează şi pe expertiza pe care o deţine ca şi producător de jocuri, promiţând suport integrat pentru ochelari VR în toate jocurile nou lansate. Primul exemplu este The Walking Dead, joc produs de Overkill – unul dintre studiourile satelit deţinute de companie.