Practică foarte des întâlnită, descărcarea clipurilor video create de alţi utilizatori şi repostarea acestora în propria pagină de Facebook ca şi conţinut original este pe cale să devină mult mai dificilă, administratorii reţelei de socializare anunţând înăsprirea filtrelor pentru detectarea clipurilor video piratate integral sau parţial. În plus, o nouă unealtă va fi pusă la dispoziţia autorilor de conţinut, asistând detectarea şi raportarea conţinutului duplicat.
Teoretic, piratarea clipurilor video pe Facebook este deja pedepsită, administratorii reţelei folosind serviciile unei companii numită Audible Magic pentru a detecta atunci când utilizatorii încalcă proprietatea intelectuală a altor persoane prin postarea de clipuri furate. Tehnologia numită “audio fingerprinting” presupune analizarea coloanei sonore în căutarea de secvenţe audio duplicate, folosite şi la alte clipuri încărcate de utilizatori. Comparat sistemului Content ID implementat de Google pentru serviciul YouTube, filtrarea folosită de Facebook este ineficientă, încât până la 70% dintre cele mai populare filmuleţe de pe Facebook sunt de fapt furate de la alţi utilizatori şi repostate.
Deşi există, procedura de raportare şi pedepsire a abuzurilor este greoaie şi ineficientă, lipsa unui control strict asupra conţinutului încărcat de utilizatori permiţând ca filmuleţe eliminate la cerere să fie repostate ca şi conţinut nou. Explicând atitudinea relaxată faţă de această practică, referită în termeni populari sub denumirea de freebooting, Facebook are de câştigat în mod direct, fiecare vizionare a clipurilor încărcate de utilizatori generând profit pentru companie, rezultat din afişarea de reclame. Furate sau nu, clipurile devenite virale pot obţine zeci de mii sau chiar milioane de afişări, generând venituri consistente pentru Facebook şi nu autorii acestora.
Din fericire lucrurile s-ar putea schimba în bine cât de curând, criticile tot mai numeroase primite din partea autorilor de conţinut determinând administratorii Facebook sa ia măsuri pentru îmbunătăţirea filtrelor responsabile cu detectarea conţinutului duplicat. Astfel, pe lângă optimizări aduse filtrelor Audible Magic, compania a anunţat şi o nouă unealtă adresată creatorilor de conţinut. Încă aflată la stadiul Beta, tehnologia va asista detecţia rapidă a clipurilor duplicat scanând automat Pagini, Profiluri, Grupuri şi chiar regiuni geografice, oferind raportarea abuzurilor către Facebook.