Contrar aşteptărilor, Microsoft este un furnizor foarte activ de servicii şi aplicaţii pentru dispozitive Android, produsele companiei numărându-se printre cele mai de succes. Reuşita nu este însă atribuită în totalitate produselor proprii, compania achiziţionând în mod constant noi tehnologii şi aplicaţii promiţătoare care îi extind portofoliul de produse. Un astfel de exemplu este şi Sunrise Calendar, o aplicaţie pentru calendar îndrăgită de utilizatorii Android.
Continuând şirul de achiziţii, Microsoft a trecut în ograda proprie şi Echo Notification Lockscreen, o aplicaţie gratuită de folosit ca înlocuitor pentru meniul lockscreen livrat de Google pentru platforma Android. Achiziţia vine însă după ce la finalul anului trecut compania a lansat prin divizia Microsoft Garage o aplicaţie numită Next Lock Screen, oferind funcţionalitate similară.
În viziunea lui Julie Larson-Green, lider al diviziei Microsoft Experience, notificările actuale – inclusiv cele afişate în lockscreen – arată doar ceea ce vor aplicaţiile să vezi şi nu neapărat ceea ce este important pentru tine. Aparent, Microsoft ţinteşte să îmbunătăţească acest aspect, iar Echo ar putea fi platforma perfectă pentru testarea de funcţii noi şi observarea reacţiilor primite de la utilizatori. În cele din urmă, inovaţiile considerate de succes ar putea fi incorporate cu produse Microsoft de prim rang, cum este Windows 10, Mobile şi platforma Office.