Vă vine sau nu să credeţi, Google+ încă funcţionează. Reţeaua de socializare de la Google nu a fost niciodată un succes, însă în ciuda popularităţii scăzute, compania a încercat să o adapteze la feedback-ul primit de comunitate. Acum că este destul de clar că nu poate concura cu Facebook, Twitter şi alte astfel de servicii, Google+ se reorientează către comunităţi şi colecţii, schimbare care vine cu o interfaţă complet nouă.
Aceste două destinaţii existau deja pe Google+, însă nu erau scoase în evidenţă prea mult. Aparent acestea au rămas cam singurele componente ale reţelei de socializare care în continuare atrag utilizatori, acest lucru fiind factorul decisiv în reorientarea serviciului. Google+ este acum un loc în care să urmăreşti diverse subiecte. Fiecare utilizatori se poate alătura unor comunităţi care urmăresc anumite domenii, putând astfel găsi informaţii noi şi interacţionând cu persoane cu interese comune. Este un concept similar cu grupurile de pe Facebook, însă Google le oferă acum mai multă atenţie, fiind practic noua destinaţie implicită a serviciului său.
Alături de comunităţi, colecţiile par să fie destul de populare pe Google+. Acestea sunt răspunsul companiei la Pintrest, utilizatori putând să creeze albume cu fotografii pe care să le publice pe reţeaua de socializare sau care pot rămâne private pentru colecţia personală. Colecţiile nu par a fi foarte diferite faţă de ceea ce oferă Pintrest ca funcţie principală a serviciului său.
Noua interfaţă este deja disponibilă în browser, pe iOS şi pe Android şi poate fi activată de către utilizatorii care doresc să o testeze. Momentan există posibilitatea de a te întoarce la varianta veche a lui Google+, însă după ce perioada de testare se va termina, Google o va oferi ca opţiune implicită.