Yahoo! Mail nu mai este un serviciu atât de popular precum era la începutul anilor 2000, dar încă mai există mulţi utilizatori care se bazează pe el pentru mesagerie digitală. Aceştia ar putea să se reorienteze însă către alte servicii în curând, întrucât Yahoo! a interzis accesul la căsuţele de e-mail ale unor utilizatori care foloseau ad-block şi le-a sugerat să oprească respectivul software dacă vor să îşi poată citi mesajele.
Yahoo a recunoscut că a recurs la astfel de practici, însă a dezvăluit că nu este vorba despre o interzicere a extensiilor de tip ad-block la nivel global. Momentan această funcţionalitate de blocare este în teste şi este activă doar pentru un număr foarte mic de utilizatori de pe teritoriul Statelor Unite ale Americii. Probabil că rezultatele acestei sesiuni de testare vor influenţa direcţia în care serviciul Mail va merge în viitor. Desigur, aceasta este doar o nouă modificare minoră pentru modul în care clientul de e-mail de la Yahoo funcţionează, altele fiind în plan pentru viitorul apropiat şi îndepărtat.
În ultima perioadă, din ce în ce mai multe site-uri ale căror venituri sunt generate în mare parte din reclame au început să limiteze accesul utilizatorilor de software de tip ad-block. Yahoo! Mail afişează reclame atât în lista de mesaje, cât şi lângă fereastra principală de e-mail şi se pare că este o sursă destul de importantă de bani încât merită să fie protejată cu riscul alienării unor utilizatori. Este curios însă că Yahoo! preferă să blocheze complet accesul la serviciul Mail în loc să plătească taxa de „whitelist” către AdBlock Plus, cel mai popular software de acest gen, care ar permite reclamelor să fie afişate.