Proiectul Google AMP, care doreşte accelerarea paginilor web pe mobil, a fost anunţat în urmă cu doar câteva săptămâni şi deja au fost făcute progrese majore în dezvoltarea sa. Conform blogului orifial al proiectului, acesta ar putea fi gata de lansare la începutul anului 2016. Site-urile care implementează suport pentru AMP vor putea fi încărcate mult mai rapid şi vor primi prioritate în căutările motorului de căutare Google. Cea mai bună parte este că implementarea este gratuită, fiind vorba despre o soluţie open source.
De pe 7 octombrie, de când Google a dezvăluit proiectul AMP, compania a atras nu mai puţin de 4500 de dezvoltatori care contribuie la dezvoltarea. Aceştia colaborează pe Github şi împărtăşesc experienţa pe care au avut-o cu implementarea codului AMP în site-uri. Proiectul primeşte în fiecare zi componente noi, iar totul este documentat pentru a fi mai uşor de folosit pentru cei care nu au contribuit direct la scrierea codului sursă. Momentan sunt în dezvoltare noi elemente precum unelte de analiză şi diverse şabloane predefinite pentru site-urile cu suport pentru AMP, care vor fi gata în momentul lansării.
Google se laudă cu parteneriate importante în rândul presei occidentale. Peste 70 de companii, care deţin aproximativ 1.600 de site-uri de ştiri şi televiziuni vor folosi AMP în viitor, precum BBC, New York Times, Washington Post, CBS Interactive, AOL şi multe altele. Se lucrează pentru integrarea AMP în servicii de analiză precum Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick şi AdSense pentru a contoriza corect traficul pe aceste site-uri cu trafic de pe mobil.
AMP va fi o alternativă la iniţiativa Instant Articles de la Facebook. În timp ce soluţia echipei lui Zuckerberg încearcă să ţină utilizatorii cât mai mult în aplicaţia proprie, Google oferă AMP în orice browser.