Urmând demonstraţiilor făcute la expoziţia Consumer Electronics Show de anul acesta, unde LG a prezentat o întreagă gamă de televizoare OLED, compania sud-coreeană îşi reafirmă angajamentul faţă de tehnologia OLED printr-o investiţie de 8.71 miliarde dolari, vizând construirea unei fabrici specializată în producerea ecranelor OLED.
Cu termen de începere a activităţii în prima jumătate a anului 2018, fabrica localizată în oraşul sud-coreean Paju va produce atât ecrane cu diagonală mare destinate echipării viitoarelor generaţii de televizoare OLED, cât şi ecrane OELD flexibile destinate gadgeturilor mobile de mici dimensiuni, cum sunt dispozitivele smartwatch şi telefoane inteligente.
Decizia ar putea pune LG într-o poziţie de avantaj în faţa rivalilor Samsung şi Panasonic, care au ales să amâne investiţiile în ecrane OLED cu diagonală mare, preferând relativa siguranţă oferită de tehnologia matură şi mai puţin costisitoare a ecranelor LCD.
În timp ce LG a lansat deja primele televizoare OLED comerciale, şeful diviziei Panasonic pentru televizoare declara că acestea sunt încă mult prea scumpe, anticipând că vor trece 2-3 ani până ce tehnologiile folosite vor atinge un nivel de maturitate care să permită acoperirea pieţei la toate categoriile de preţ.
Chiar dacă va mai dura ceva timp până când televizoarele OLED vor ajunge să le înlocuiască pe cele LCD în ofertele magazinelor, LG Display ar putea obţine profit cu noua fabrică de ecrane dintr-o altă direcţie. Potrivit zvonurilor, Apple plănuieşte adoptarea ecranelor OLED pentru gama iPhone începând cu anul 2018, astfel că extinderea capacităţii de producţie vine într-un moment cum nu se poate mai bun pentru LG.
Contactaţi pentru mai multe detalii, reprezentanţii LG Display au refuzat să comenteze pe marginea acestor informaţii prezentate deocamdată cu titlul de zvonuri, însă bunele relaţii cu Apple întăresc posibilitatea unei colaborări continuate şi în rolul de furnizor pentru ecrane OLED.