Facebook şi Uber sunt abia la începutul unui parteneriat, însă viitorul colaborării dintre cele două companii ar putea fi foare interesant. Deşi momentan poţi doar să comanzi un Uber folosind aplicaţia Messenger, un brevet înregistrat de Facebook sugerează că în curând am putea să comandăm şi să găsim alţi pateneri de drum folosind serviciul de ride-sharing, direct din pagina de promovare a unui eveniment.
Deşi durează de obicei mult timp între înregistrarea unui brevet şi implementarea tehnologiei într-un produs dedicat consumatorilor, faptul că Facebook şi Uber deja colaborează ar putea sugera că planul este ca noua funcţie să fie lansată în viitorul apropiat. Informaţiile oferite de către Facebook în cadrul documentului pentru înregistrarea brevetului descriu funcţionalitatea în mare detaliu şi o integrează în modul în care paginile de eveniment funcţionează deja în prezent.
De fiecare dată când te înscrii pentru participare la un eveniment public de pe Facebook, vei putea alege modul de transport. Vei putea alege între „vin cu maşina personală” sau „vin cu altă metodă de transport”. În cazul în care alegi altă metodă de transport, vor fi sugerate diverse servicii precum Uber sau Lyft, în ţările în care acestea există, cât şi posibilitatea de a lăsa alţi participanţi la eveniment să se înscrie pentru ridesharing.
Poţi selecta numărul de locuri disponibile în maşină, iar cei interesaţi să împartă costurile de transport îşi pot lăsa adresa de la care pot fi ridicaţi din drum. Mai mult decât atât, întrucât utilizatorii de internetul sunt foarte preocupati de intimitatea online în ultimii ani, Facebook va oferi posibilitatea de a selecta cine are dreptul să se înscrie pentru ride-sharing-ul tău. Poţi lăsa „anunţul” public, pentru toată lumea, sau poţi selecta dacă doar prietenii din listă pot să se alăture.
Conform brevetului, Facebook pare să se ocupe şi de navigaţie, oferind adresele tuturor celor care se înscriu pentru o anume cursă, iar algoritmul său ar putea să selecteze pentru cursele „publice” alăturări de şoferi şi călători în funcţie de interesele comune înscrise pe profile. Totul sună puţin fantezist în acest moment, fiind foarte multe variabile la mijloc pentru a funcţiona totul fără bătăi de cap, mai ales luând în considerare lipsa experienţei Facebook în navigaţie, însă un parteneriat cu Uber ar putea fi soluţia pentru multe dintre aceste motive de îngrijorare.