Într-o decizie care riscă să lăse mulţi fani nemulţumiţi, Sony ar putea renunţa la gama de produse Xperia Tablet, anticipând vânzări tot mai slabe.
Zvonul lansat de unul dintre managerii magazinelor Sony din Japonia a fost rapid preluat în presa locală, chiar dacă detaliile acestei decizii nu sunt foarte clare. Pentru început, Sony este prezent în piaţa locală mai mult la gama high-end şi doar cu o gamă limitată de produse, în care tabletele oricum nu sunt reprezentative.
În schimb, Sony îşi face mult mai bine simţită prezenţa în pieţele internaţionale, unde oferă gama de produse Xperia Tablet la preţuri exorbitante, pornind de la 450 dolari în cazul modelului Z3 Tablet Compact şi până la 800 dolari în cazul anumitor modele incluse în ofertele operatorilor de telefonie.
Cu preţuri apropiate gamei de tablete iPad, dar percepute ca fiind mai slabe din punct de vedere al imaginii de brand, tabletele Xperia sunt tot mai greu de justificat într-o piaţă aflată în plină contracţie. Spre exemplu, încă din anul 2013 gama Xperia Tablet conta pentru doar 5% din veniturile diviziei Sony Mobile. Date fiind costurile tot mai mari asociate dezvoltării şi lansării de noi dispozitive, raportat la câştigul potenţial, lansarea unei noi game de tablete Xperia în anul 2016 pare puţin probabilă.
Pe de altă parte, speculaţiile bazate doar pe o serie de materiale promoţionale fac referire expresă doar la variante cu Wi-Fi, nu şi tabletele Xperia cu suport pentru conectarea la reţele mobile. Cu siguranţă situaţia va fi clarificată până la finalul acestei luni, când Sony este aşteptat cu noua ofertă de produse Xperia în cadrul expoziţiei MWC 2016.