Deşi lansează noi smartphone-uri din ce în ce mai rar, BlackBerry rămâne însă în lumina reflectoarelor. Cândva unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de smartphone-uri, producătorul canadian începe să dea semne de oboseală, dezvăluind un număr foarte scăzut de unităţi PRIV vândute în trimestrul care tocmai s-a încheiat. Deşi oficialii BlackBerry sunt optimişti, sunt slabe şanse ca noul lor telefon cu Android să atingă proiecţiile de vânzări de anul acesta.
BlackBerry se aştepta să livreze aproximativ 850.000 de unităţi ale modelului PRIV în primele trei luni din 2016. Se pare însă că eforturile minime de marketing şi disponibilitatea limitată a telefonului în ofertele operatorilor telecom au dus la vânzări de numai 600.000 de unităţi. Această cifră este mai mică chiar şi decât numărul de unităţi vândute în ultimul trimestru din 2015, în care s-au vândut 700.000 de unităţi de BlackBerry PRIV.
Conform CEO-ului companiei, John Chen, vânzările modelului PRIV sunt bune momentan, iar profitabilitatea nu este departe. Pentru a putea scoate profit de pe urma acestui smartphone, BlackBerry trebuie să vândă anul acesta aproximativ 3 milioane de unităţi, în condiţiile în care hardware-ul modelelor concurente deja este peste capabilităţile acestui model, iar preţul său este în continuare foarte ridicat.
Este posibil ca în cursul anului 2016 să vedem şi următoarele modele de smartphone-uri BlackBerry cu Android, probabil orientate către zona mid-range.