Tot mai sofisticate, sistemele AI ar putea lăsa fără slujbă mare parte din angajaţii implicaţi în servicii de Call Center, taximetrie, vânzători şi alte domenii care presupun interacţiune cu publicul. Dar până atunci, Facebook ne arată o abilitate mai puţin ameninţătoare a sistemelor AI, cea de ajutor în sprijinul persoanelor nevăzătoare.
Adăugată în speranţa de a deschide reţeaua Facebook în faţa unei audienţe mai mari care să includă şi persoanele cu deficienţe de vedere, funcţia numită „automatic alternative text” adaugă fiecărei poze o descriere text a conţinutului din imagine, interpretat cu ajutorul unor tehnologii care permit identificarea diverselor obiecte (ex. avion, scaun, câine), dar şi a circumstanţelor în care a fost obţinută imaginea respectivă (pe plajă, la restaurant, pe terenul de sport, poză selfie).
Având scopul de a ajuta persoanele nevăzătoare să înţeleagă esenţa evenimentelor surprinse în imagini, comentariile adăugate de AI pot lua forma unor explicaţii – trei persoane zâmbind afară, mâncând pizza, etc. Descrierea în formă text poate fi redată cu ajutorul tehnologiilor de sintetizare vocală.
Pentru a evita situaţiile neplăcute, Facebook va sugerea descrieri automate doar pentru pozele al căror conţinut a putut fi identificat cu o precizie de cel puţin 80%, sau mai mult înainte de folosirea descrierilor legate de rasă.