Cum anul 2016 este cel al realităţii virtuale, iar analiştii se aşteaptă ca vânzările de headset-uri VR să crească rapid, în Japonia, o ţară recunoscută pentru igiena exemplară a locuitorilor, a apărut deja şi o mască care să fie purtată de cei care îşi pun pe faţă dispozitivele VR.
Astfel, înainte de a folosi o pereche de ochelari, un utilizator poate folosi o mască igienică specială de unică folosinţă. Un pachet de 100 de măşti costă aproximativ 27 de dolari.
Invenţia are sens şi dacă ne gândim că în statul asiatic, la fel ca şi în alte ţări din zonă, precum Coreea de Sud, sunt încă populare internet cafe-urile, unde oamenii merg pentru a juca jocuri video. În aceste cafe-uri headset-urile VR vor fi folosite de mai multe persoane, iar faţa este o zonă a corpului care are nevoie de o atenţie sporită când vine vorba de igienă.
Dacă pentru restul lumii un astfel de produs este ceva inedit, în Japonia este ceva comun. În marile oraşe pot fi văzuţi zilnic zeci de oameni cu măşti igienice pe gură, pentru a se proteja de poluare sau boli sau pentru a nu permite propagarea răcelii sau gripei.