Facebook a anunţat că investighează reclamele înşelătoare la îmbrăcăminte, în special cele provenite de la firme din China, după ce utilizatorii s-au plâns că produsele primite nu corespund cu cele din imagini.
Potrivit Facebook, situaţia nu este acceptabilă. „Vom face tot ce putem”, a declarat un reprezentant al companiei.
În acest moment, peste 50 milioane de companii se promovează pe Facebook. „Căutăm moduri de a încorpora noi semnale care ne vor ajuta să vedem care din cele peste 50 milioane de afaceri care se promovează activ pe platforma noastră livrează produse şi servicii care sunt nesatisfăcătoare”, a declarat Andrew Bosworth, responsabil cu reclamele şi paginile în cadrul Facebook, pentru
BuzzFeed.
Principala problemă o reprezintă branduri din China care promovează pe Facebook articole vestimentare. Printre acestea se numără Zaful, Rosegal, SammyDress, RoseWe, TideBuy, Choies sau DressLily. Multe dintre aceste mărci sunt operate de compania de e-commerce ShenZhen Global Egrow E-Commerce Co., care a înregistrat venituri de 200 milioane de dolari în 2014.
Utilizatorii de Facebook au creat mai multe comunităţi în care atrag atenţia asupra acestor branduri, precum Knockoff Nightmares şi DressLily Victims – Ban DressLily. Acolo sunt publicate imagini comparative cu rochiile din reclame şi cum arată acestea în realitate.
Şi branduri din România fac reclamă înşelătoare la îmbrăcăminte pe Facebook
În astfel de cazuri au fost implicate şi firme din România. Un exemplu este
Joviale, care are peste 575.000 de fani pe pagină. Ionela Năstase a povestit
pe blogul său experienţa pe care a avut-o după ce a văzut o astfel de reclamă înşelătoare publicată de Joviale pe reţeaua de socializare. În reclama de pe Facebook, rochia arăta astfel:
Foto: Ionelanastase.ro
Atrasă de preţul bun şi de model, Ionela a făcut comanda. În colet a primit, însă, ce vedeţi mai jos:
Foto: Ionelanastase.ro
„Săptămâna trecută am dat peste o rochie neagră, stil helancă… promovată pe un cont intitulat frumos: Joviale. Am dat Like, dar nu am intrat să o cumpăr. Când mi-a apărut din nou în vizor, am considerat că e un semn şi că trebuie să o iau acasă şi să o îmbrac. Tipic feminin! (…) Când am desfăcut pachetul, am găsit o rochie care nu semăna deloc cu frumosul obiect vestimentar din poza promoţională”, a scris Ionela pe blog la momentul respectiv. Ea a făcut ulterior puţină documentare şi a aflat că firma, care operează în România, are manager un bărbat arab.