Google a lansat, marţi, în România, „
Atelierul Digital”, o platformă online, dedicată studenţilor şi antreprenorilor, ce oferă cursuri gratuite pentru creşterea competenţelor digitale şi în urma cărora se poate obţine o certificare din partea Google şi Interactive Advertising Bureau-IAB Europe.
Google a anunţat marţi, 26 aprilie, lansarea în România a programului „Atelierul Digital”, o platformă online gratuită care oferă tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital şi în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului. Adresa platformei este atelieruldigital.withgoogle.com.
„Atelierul Digital” oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ţi construieşti prezenţa online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediul mobil pentru a atrage noi clienţi. Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test şi, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google şi IAB Europe (Interactive Advertising Bureau). Întregul curs cuprinde 89 de lecţii, împărţite în 23 de teme.
Nevoia de competenţe digitale este una dintre cele mai mari provocări ale Uniunii Europene şi ale Europei Centrale şi de Est în particular. Potrivit datelor Comisiei Europene, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunostinţe digitale. Comisia Europeană estimează că, până în 2020, 825.000 de locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.
Potrivit Digital Economy & Society Index (DESI), România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte competenţe digitale. Doar 16% dintre români au cunoştinţe digitale de bază, în comparaţie cu media de 30% a EU15 şi 26% în ţările NMS13, arată un raport Digital Economy Lab (DELab), „Digital Transformation of Small and Medium Enterprises in Romania” – un studiu care analizează factorii specifici României care influentează antreprenoriatul digital şi adopţia noilor tehnologii.
Mai mult, 43% dintre români declară că nu au deloc competenţe digitale, ceea ce este mult peste media de 25% în ţările NMS13 şi 14% în EU15. Doar 8% dintre români cred că au cunoştinţe digitale destul de solide pentru a face faţă într-un mediu de lucru competitiv.
Digital Economy Lab este un centru de studii demarat în 2014 în cadrul Universităţii din Varşovia cu scopul de a susţinere creşterea economiei şi societăţii digitale, prin furnizarea de studii de calitate privind impactul internetului şi tehnologiei asupra Europei Centrale şi de Est.
În 2015, Google s-a angajat să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. În continuarea acestui angajament, Google a anunţat recent că va dubla acest efort şi va pregăti două milioane de europeni până în 2017. Google investeşte 42 milioane de euro în 2016 pentru a creşte nivelul cunoştinţelor digitale la nivelul companiilor şi persoanelor din Europa, prin pregătirea unui număr şi mai mare de antreprenori şi studenţi. Programul „Atelierul Digital”, lansat pe 26 aprilie, este parte din această iniţiativă.
Fondată în 1998, de Larry Page şi Sergey Brin, Google este astăzi o companie prezentă pe toate marile pieţe globale. Google are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord şi de Sud, Europa şi Asia. Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou în Bucureşti.