După rezultate financiare slabe anunţate de Apple şi Twitter, Facebook a readus încrederea învestitorilor de pe Wall-Street în sectorul IT. Compania aproape şi-a dublat veniturile în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu această ocazie, Facebook a propus şi crearea unei noi clase de acţiuni, care îi va asigura lui Mark Zuckerberg, co-fondatorul şi directorul executiv al reţelei de socializare, puterea.
Acţiunile Facebook sunt împărţite în acest moment în două clase: A şi B. Cele din clasa a sunt tranzacţionate pe bursă sub simbolul FB, iar fiecare astfel de titlu asigură un drept de vot la adunarea generală a acţionarilor. Acţiunile din clasa B nu sunt listate, iar fiecare titlu asigură 10 voturi. Facebook propune acum introducerea clasei C, acţiuni care nu includ drept de vot, dar primesc dividende la fel ca şi celelalte. Dacă este introdusă, această nouă clasă de acţiuni va fi tranzacţionată sub un nou simbol, care ar putea fi, să zicem, „FBC”. Introducerea noii clase se va face prin împărţirea în trei a acţiunilor existente. Astfel, pentru fiecare titlu deţinut, acţionarii Facebook vor primi două acţiuni din clasa C fără drept de vot.
Zuckerberg este cel mai mare deţinător de acţiuni din clasa B. Prin crearea unei noi clase, numărul de acţionari ai companiei va creşte, iar puterea celorlalţi acţionari se va micşora. Mai mult, Zuckerberg va putea vinde acţiunile de clasă C pe care le primeşte pentru a-şi finanţa alte proiecte anunţate, dar fără a pierde controlul asupra Facebook. Propunerea va fi votată în luna iunie, la următoarea întâlnire a acţionarilor.
Google a făcut o mişcare similară prin care le-a oferit fondatorilor Larry Page şi Sergey Brin mai mult control asupra companiei.
Revenind la rezultatele Facebook din primele trei luni ale anului, compania a anunţat venituri de 5,38 miliarde de dolari, faţă de 3,54 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut. Profitul net a fost de 1,51 miliarde de dolari, comparativ cu 512 milioane de dolari în perioada ianuarie – martie 2015. Compania a anunţat că are 1,65 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, iar aproape un miliard de oameni folosesc reţeaua de socializare de pe dispozitive mobile în fiecare zi.