Faptul că servicii cum este Adblock Plus elimină reclamele din paginile încărcate în web browser este perceput ca un lucru bun de majoritatea utilizatorilor, care se aleg cu o experienţă mai plăcută şi mai puţine întreruperi pe durata sesiunilor de navigare web. Altfel arată însă situaţia din perspectiva website-urilor, care întâmpină serioase dificultăţi în a se finanţa prin publicitate. Adblock Plus propune însă o alternativă, luând forma unui sistem care permite vizitatorilor să plătească în mod direct website-urile pe care le vizitează, în semn de apreciere pentru calitatea conţinutul oferit.
Noua funcţie este implementată cu ajutorul Flattr, un serviciu care permite utilizatorilor să încarce bani într-un portofel electronic, suma disponibilă fiind repartizată apoi website-urilor vizitate. Pentru ca sistemul să funcţioneze, este necesar ca website-urile pe care dorim să le recompensăm să fi acceptat deja serviciul Flattr. Trebuie spus că serviciul oferit de Flattr şi Adblock Plus nu este unul gratuit, cele două companii oprind 10% valoarea plăţilor efectuate.
Rămâne de văzut cât de eficient se va dovedi acest sistem de recompensare, bazat pe bunăvoinţa cititorilor spre a face plăţi în mod voluntar către website-urile vizitate, comparat sistemului tradiţional bazat pe vânzarea de reclame care sunt apoi contorizate pe baza numărului de afişări realizate. Dezvoltatorii Adblock Plus se arată însă optimişti, fixând ţelul de a „strânge jumătate de miliard de dolari ” pentru publicaţii în anul 2017. Deşi pare importantă, suma vehiculată este însă nesemnificativă dacă o comparăm pierderilor de 22 miliarde dolari atribuite folosirii programelor ad block doar pentru primele 7 luni ale anului 2015.
Potrivit Adblock Plus, noul serviciu de plăţi numit Flattr plus va intra în etapă de testare beta chiar din această lună şi va fi lansat oficial înainte de finalul acestui an.
Citeşte şi despre Web browserul care îţi permite să câştigi bani navigând pe internet