Microsoft cumpără LinkedIn cu 26,2 miliarde de dolari

13.06.2016
Microsoft cumpără LinkedIn cu 26,2 miliarde de dolari
Microsoft a anunţat că va cumpăra reţeaua de socializare profesională LinkedIn cu 26,2 miliarde de dolari. Tranzacţia va fi în numerar, iar preţul plătit pentru o acţiune este de 196 de dolari.

LinkedIn îşi va păstra brandul, identitatea şi va funcţiona ca o companie autonomă în cadrul Microsoft. Jeff Weiner va rămâne directorul executiv al reţelei de socializare, iar tranzacţia va fi finalizată în acest an calendaristic.

LinkedIn este una dintre cele mai mari reţele de socializare online din lume, cu peste 433 milioane de membri. Dintre aceştia, 105 milioane sunt utilizatori activi în fiecare lună. 

 
 
Potrivit Microsoft, tranzacţia a fost unanim acceptată de membrii consiliilor directoare ai ambelor companii. 
 
LinkedIn este o companie fondată în 2002 de către Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly şi Jean-Luc Vaillant. Platforma este disponibilă în 26 de limbi, iar acţiunile LinkedIn sunt tranzacţionate pe NYSE cu simbolul LNKD.
 
În 2015, compania a consemnat venituri de 2,99 miliarde de dolari şi pierderi de 166 milioane de dolari. De ce a cumpărat Microsoft o companie care nu este profitabilă? Satya Nadella, directorul executiv al gigantului software, a oferit un răspuns: LinkedIn va ajuta Microsoft să se diferenţieze pe domenii precum CRM, contabilitate şi HR. Serviciul LinkedIn va fi integrat atât de strâns cu Office 365 şi Microsoft Dynamics, încât companiile vor dori să cumpere noi servicii cloud de la Microsoft care beneficiază de toate cele trei platforme. Potrivit lui Nadella, conectarea datelor LinkedIn cu cele din Dynamics reprezintă punctul „în care magia începe să se întâmple”.
 
Pentru a-şi întări poziţia pe domeniile despre care am vorbit mai sus, Microsoft a încercat anul trecut să cumpere rivala Salesforce, dar cele două părţi nu s-au înţeles la preţ. Totuşi, cele două companii au rămas prietene, iar aplicaţiile CRM şi HR oferite de Salesforce sunt integrate cu Office 365. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult