Smartphone-ul a fost, după lansarea iPhone în 2007, cel mai important lucru în domeniul tehnologic. Dar, după nouă ani de creştere accentuată, piaţa globală s-a maturizat, iar telefoanele inteligente nu mai reprezintă un vector important de creştere pentru marile companii. De aceea Samsung, liderul mondial pe această piaţă, se pregăteşte pentru era „post-smartphone”.
De acum încolo gigantul sud-coreean nu se va mai concentra în primul rând pe volumul livrărilor, ci pe creşterea profitului pe segmentul de smartphone-uri, potrivit presei din ţara-mamă. Asta nu înseamnă, însă, că Samsung Electronics va ceda prima poziţie pe piaţă. Ţinta anuală pentru livrările de smartphone-uri va fi menţinută la un nivel foarte ridicat, în jur de 400 milioane de unităţi pe an. Potrivit firmei de cercetare a pieţei IDC, Samsung a livrat în 2015 aproape 325 milioane de smartphone-uri, în creştere cu 2,1% comparativ cu 2014.
Ca rezultat al noii strategii, Samsung se aşteaptă ca în următorul trimestru fiscal marja de profit să ajungă la 17%, faţă de 15,8% în trimestrul anterior. Prin comparaţie, marja de profit înregistrată de Apple în primele trei luni ale acestui an a fost de peste 35%.