Reclamele online au devenit în ultimii ani din ce în ce mai enervante, iar acest lucru a dus la popularizarea extensiilor de tip adblock. Utilizatorii avansaţi de internet nici nu concep ideea de a vizita un site fără Adblock sau Adblock Plus, însă guvernul chinez încearcă să oprească astfel de practici. O nouă lege adoptată în China interzice utilizatorilor şi companiilor să folosească astfel de software, iar aceasta este o veste proastă pentru companiile din spatele celebrelor extensii.
Conform textului legii, „utilizarea accesului la reţea, a dispozitivelor de reţea, a aplicaţiilor pentru împiedicarea datelor de tip reclamă, manipularea sau blocarea posibilităţii altora de a-şi face reclamă, sau încărcarea neautorizată a reclamei, sunt interzise”. Astfel, utilizarea unei extensii software care să împiedice afişarea reclamelor devin interzise în China, iar companiile care dezvoltă astfel de aplicaţii ar putea fi trase la răspundere. Există chiar şi o clauză în lege care priveşte exclusiv companiile software care „interceptează, filtrează, ascund, accelerează sau aplică alte restricţii” asupra reclamelor online, aceste practici fiind strict interzise.
Având în vedere că multe dintre companiile din China au legături cu oficiali ai statului sau chiar sunt susţinute financiar de către guvernul chinez, o astfel de legislaţie are scopul de a oferi mai mult control asupra mesajelor promovate în online. Deşi legea a fost aprobată în urmă cu două săptămâni, momentan nu au fost luate măsuri împotriva Adblock sau Adblock Plus, însă oficialii companiilor nu par a fi mulţumiţi. Kai Recke, consilier în cadrul Adblock Plus, a declarat că „guvernul chinez încearcă să ţină reclamele sub controlul propriu, pentru a putea fi singura entitate capabilă să elimine sau să modifice reclame după bunul plac”.
Citeşte şi Web browserul Edge primeşte o nouă extensie AdBlock