Favorit atât utilizatorilor de Android, cât şi iOS, jocul Pokémon Go este o veritabilă mină de aur atât pentru producătorul Niantic (companie aflată în parteneriat cu Nintendo), dar şi intermediarii care aduc aplicaţia pe dispozitivele utilizatorilor.
Potrivit specialiştilor companiei de analiză Needham & Co brokerage, jocul bazat pe tehnologii de realitate augmentată Pokémon Go va genera pentru Apple venituri de 3 miliarde dolari în următorii 2 ani, rezultând din vânzarea aşa numitelor PokéCoins în magazinul App Store.
Folosite pentru a activa funcţii suplimentare în cadrul jocului, un pachet de 100 PokéCoins costă 99 cenţi, însă preţul poate urca până la 99 dolari la achiziţionarea unui pachet de 14500 PokéCoins.
„Credem că Apple reţine o cotă de 30% din veniturile generate de jocul Pokémon Go pe dispozitivele cu sistem iOS”, declară Laura Martin într-o notă adresată clienţilor Needham & Co brokerage.
În data de 18 iulie, la numai două săptămâni de la lansare, jocul Pokémon Go număra 21 milioane de utilizatori activi în Statele Unite. Jocul lansat deja în 35 de ţări este disponibil şi pe dispozitivele cu Android, numărul utilizatorilor activi urmând să crească vertiginos în perioada următoare.
Cu adevărat impresionantă este comparaţia între Candy Crush şi Pokémon Go, cel din urmă numărând de 10 ori mai mult utilizatori plătitori, În condiţiile în care şi Candy Crush – jocul care a făcut furori în anii 2013 – 2014, a generat venituri de peste 1 miliard dolari, putem fi sigură că jocul Pokémon Go va stabili noi recorduri.
În prezent, utilizatorii din Statele Unite petrec mai mult timp jucând Pokémon Go decât folosind serviciile Facebook sau Whats App, potrivit companiei de analiză Sensor Tower. Febra Pokémon Go a antrenat şi o creştere a vânzărilor la dispozitive portabile de încărcare a telefoanelor mobile, aplicaţia fiind recunoscută pentru consumul foarte mare de baterie.