„Estimăm că ponderea segmentului premium va ajunge la circa 40% la finalul anului din total piaţă de smartphone-uri. Cantitativ, ponderea se va situa între 15 şi 20% – circa 400.000-500.000 de unităţi”, a spus Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom din cadrul Samsung România.
În primele şase luni ale anului, piaţa locală de smartphone-uri s-a situat la 1,5 milioane de unităţi, în valoare de aproximativ 300 milioane de euro. Cantitativ, creşterea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a fost de 20%, în timp ce valoric, avansul a fost de 30%. Astfel, vânzările de smartphone-uri au ajuns să genereze peste 90% din totalul livrărilor de telefoane mobile din România.
„Preţul mediu în toată piaţa de smartphone-uri este în creştere faţă de anul trecut, ceea ce demonstrează orientarea consumatorilor către segmentele mid şi high”, a mai specificat Cojocaru.
Întreaga piaţă de smartphone-uri va ajunge la sfârşitul acestui an la 4,2 milioane de unităţi, în creştere cu aproape 20% faţă de 2015, în timp ce valoarea vânzărilor va înregistra un avans de circa 30%, până la 750 milioane de euro.