Google a anunţat că începând de anul viitor va retrograda în rezultatele căutărilor site-urile care afişează reclame pop-up şi interstiţiale. Acesta va fi un nou semnal care se va alătura la lista de sute deja existente şi în funcţie de care motorul de căutare al companiei, cel mai mare din lume, afişează rezultatele.
Totuşi, se vor face şi excepţii. Dacă un site care afişează tipul de reclame de care am pomenit mai sus are cel mai bun conţinut, acesta va avea şanse mari să apară în continuare primul în lista de rezultate. În cazul în care conţinutul de pe două site-uri este comparativ la nivel de calitate, va fi favorizat cel fără reclame pop-up şi interstiţiale.
Decizia vine după ce anul trecut Google a făcut o schimbare de algoritm care le-a oferit prioritate site-urilor prietenoase cu dispozitivele mobile, iar în 2014 a anunţat că favorizează site-urile care folosesc criptarea. Încă sunt foarte multe site-uri care nu au versiune de mobil, iar majoritatea nu sunt criptate.
Noile schimbări legate de reclame vor intra în vigoare începând cu 10 ianuarie 2017. Nu toate pop-up-urile vor fi pedepsite. Exemple sunt cele de pe site-urile cu conţinut pentru adulţi care îl atenţionează pe vizitator că trebuie să aibă cel puţin 18 ani pentru a accesa conţinutul, dar şi benzile mai mici afişate în partea de sus a display-ului care, potrivit Google, ocupă doar „un spaţiu rezobanil din ecran”.