Extensiile pentru browser Adblock şi Adblock Plus au fost adoptate foarte rapid de către utilizatorii enervaţi de reclamele din ce în ce mai agresive de pe internet, cât şi de către cei preocupaţi de intimitatea online. În timp, aceste servicii au început să lase o parte din reclame să treacă de filtrele lor, fie pentru că nu erau intruzive, fie pentru că anumite companii plăteau pentru afişarea lor. Acum însă, Adblock Plus începe chiar să vândă spaţiile de reclamă blocate, printr-un sistem proprietar.
Practic, Adblock Plus va începe să înlocuiască reclamele pe care le blochează pe diverse site-uri cu reclame pe care le va servi în regim propriu, în aceleaşi spaţii. Acestea poartă numele de „acceptable ads” şi probabil că este o încercare din partea companiei din spatele extensiei pentru browser de a monetiza serviciul tot de la companiile care cumpără reclamă pe site-uri în mod obişnuit. Pentru a putea fi înscrise în programul „acceptable ads” reclamele trebuie să se conformeze unor reguli impuse de Adblock Plus, deci nu trebuie să urmărească activitatea utilizatorilor, trebuie poziţionate în spaţii neintruzive, care nu acoperă conţinutul şi să nu depăşească anumite dimensiuni.
Pentru plasarea acestor reclame, Adblock Plus a pus bazele unui „bazar” de reclame, de unde va păstra 20% din venituri. 80% din valoarea reclamelor ajunge astfel la publisheri, ceea ce probabil că este mai convenabil decât blocarea completă a reclamelor.
Într-un fel, mişcarea Adblock Plus de a realiza programul de reclame acceptabile este benefică site-urilor care sunt susţinute cu ajutorul banilor din reclame, întrucât blocarea completă a acestora ar putea tăia o cantitate semnificativă din venituri, însă în acelaşi timp ar putea deranja utilizatorii exensiei care o folosesc exclusiv pentru blocarea reclamelor.