Urmând lansării primului smartphone Pixel, creat urmând îndeaproape viziunea companiei pentru ceea ce ar trebui să fie ce mai bun telefon cu Android de pe piaţă, Google a trecut la înlăturarea oricăror urme privind existenţa brandului Nexus.
Comentând pentru publicaţia The Verge, un purtător de cuvânt al companiei americane a dezvăluit că Google nu are în plan dezvoltarea de noi produse Nexus. Mişcarea este însă uşor de înţeles, din moment ce brandurile Nexus şi Pixel se suprapun din multe puncte de vedere, atât în ce priveşte scopul dispozitivelor realizate şi segmentul de piaţă pe care îl adresează.
Totuşi, există şi diferenţe majore, telefoanele din noua serie Pixel deosebindu-se de vechile modele Nexus prin designul carcasei, pachetul software oferit şi modul în care sunt promovate.
Dispozitivele Nexus au fost realizate în parteneriat cu parteneri OEM (Samsung, LG, Huawei, HTC) care aveau libertate aproape deplină în alegerea designului şi primeau la final dreptul de a-şi inscripţiona propriul logo pe carcasă. În schimb, la noua serie Pixel Google şi-a asumat toate atributele unui producător OEM, partenerii aleşi pentru fabricarea dispozitivelor devenind simpli furnizori ai produsului finit, fără ca rolul avut să contribuie la imaginea de brand a companiei.
O altă diferenţă este modul în care este asigurată disponibilitatea produselor Pixel. Dacă în cazul dispozitivelor Nexus, în primă fază erau asigurate serii limitate, disponibile în anumite pieţe de desfacere şi prin intermediul propriului magazin Google Store, seria Pixel va fi oferită unei audienţe mai largi, cât şi în pachetele cu abonament ale operatorilor de telefonie mobilă.
În schimb, la nivel de software controlul mult mai strict impus asupra sistemului Android ar putea submina comunitatea de modding apărută în jurul seriei de produse Nexus, făcând mult mai dificilă dezvoltarea de ROM-uri Android personalizate pentru dispozitivele Google Pixel.