Dispozitivele de realitate virtuală au ajuns anul acesta în mod oficial pe piaţă, însă fiind vorba despre o primă generaţie, există multe puncte în care pot fi aduse îmbunătăţiri, în special pe partea hardware. Rezoluţia display-urilor folosite pentru VR pare să fie cea mai mare nemulţumire a utilizatorilor, iar acest lucru ar putea fi corectat în viitorul apropiat, întrucât Sharp a prezentat un display de numai 4,4” cu rezoluţie 4K, realizat special pentru a fi folosit în dispozitivele de generaţie nouă.
Deşi utilizarea a două display-uri mici cu rezoluţie 4K ar rezolva problema efectului de sită, evident acum în utilizarea atât pe HTC Vive, cât şi pe Oculus Rift, există câteva limitări tehnologice care trebuie depăşite pentru a aduce astfel de upgrade-uri pe piaţă. În primul rând, hardware-ul trebuie să avanseze mai mult, în prezent chiar şi plăcile video de top fiind împinse la maximum de către jocurile video care rulează în rezoluţie 4K. Necesitatea a două astfel de display-uri pentru o cască VR de calitate sugerează necesitatea unor procesoare grafice de cel puţin două ori mai puternice.
De asemenea, display-urile prezentate de Sharp vin cu o densitate uimitoare, de 1.000 pixeli per inch, însă acestea sunt bazate pe panouri IGZO, nu OLED, care sunt deja folosite pentru headset-uri VR. Majoritatea companiilor preferă tehnologia OLED pentru consumul redus de energie şi timpul de răspuns foarte mic. În timp ce un panou IGZO este în general destul de eficient când vine vorba despre energia electrică necesară pentru operare, acesta este în continuare destul de lent în comparaţie cu un OLED, fiind mai degrabă comparabil cu un panou IPS în termeni de performanţă.
Panoul prezentat de Sharp la târgul CEATEC este momentan doar un prototip, însă ar putea ajunge pe piaţă în câţiva ani, probabil cu ocazia lansării unor versiuni îmbunătăţite ale headset-urilor VR disponibile în acest moment.