Google a tot vorbit în ultima jumătate de an despre noua platformă Daydream VR, însă nu a dezvăluit exact care sunt cerinţele de compatibilitate hardware pentru dispozitive. Înainte de lansarea seriei de smartphone-uri Pixel, Google susţinea că nu există dispozitive compatibile pe piaţă, iar astăzi aflăm de ce, întrucât a dezvăluit lista de capabilităţi pe care telefoanele trebuie să le îndeplinească, fără să menţioneze însă chipset-uri sau frecvenţe.
Pentru a putea rula aplicaţii compatibile cu Daydream VR, terminalul mobil trebuie să fie echipat cu un display cu diagonală între 4,7 şi 6”, care afişează rezoluţie 1080p sau mai mare (Google recomandă totuşi QHD sau chiar mai mare) la 60 Hz. Latenţa display-ului trebuie să fie de 3ms sau mai mică, în timp ce persistenţa imaginilor să fie de maximum 5ms. Întrucât aceste cerinţe nu existau până acum, nu foarte multe smartphone-uri vin echipate cu display-uri atât de rapide, chiar dacă fac parte din gama de dispozitive premium.
Smartphone-urile trebuie să beneficieze de Bluetooth 4.2 LE şi să fie echipate cu chipset-uri care pot decoda două clipuri video la 60 de cadre pe secundă simultan pentru afişarea de clipuri video în Daydream VR. Când vine vorba despre performanţă în aplicaţii 3D, smartphone-urile Daydrem trebuie să fie echipate cu cipuri grafice compatibile cu API-urile OpenGL ES 3.2 şi Vulkan şi să poată redea aplicaţii la 60 cadre pe secundă într-o manieră constantă.
Nu în ultimul rând, Google menţionează că dispozitivele trebuie să fie neapărat echipate cu senzori, care să măsoare temperatura la suprafaţa dispozitivului, probabil pentru a evita supraîncălzirea sau deteriorarea lor şi a headset-urilor Daydream.
Noile informaţii au fost extrase din documentul Android 7.0 Compatibility Definition, publicat astăzi de către Google.