Pentru comenzile online românii se bazează în continuare în număr mare pe clasicul computer personal, potrivit unei analize a agenţiei de marketing online Today’s. Totuşi, informarea în legătură cu produsele care urmează să fie cumpărate se face de pe smartphone. Un caz concret este cel prezentat recent de magazinul online evoMAG. Compania a anunţat că peste 40% din traficul înregistrat în magazinul său online provine de pe dispozitive mobile şi că 20% dintre posesorii de dispozitive mobile au comandat direct de pe acestea produsele.
Informaţiile prezentate de evoMAG sunt în linie cu cele publicate de Today’s. În comerţul online comenzile sunt finalizate în proporţie de 70-80% de pe PC. Potrivit Today’s, românii preferă de foarte multe ori, chiar şi în cazul magazinelor online, să plaseze comenzile telefonic, să întrebe de stocuri, de condiţiile de livrare sau să solicite alte detalii. Astfel, aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice.
În ceea ce priveşte mărcile de dispozitive mobile de pe care sunt plasate cele mai multe comenzi online, în fruntea clasamentului sunt smartphone-urile iPhone. Samsung Galaxy S6 sau Galaxy S7 urmează în acest top.
Sunt, însă, magazine online, cu site-uri bine optimizate, care primesc foarte multe comenzi (uneori până la 80% din total) de pe dispozitive mobile.