Singurul dispozitiv cu adevărat nou din cadrul prezentării Apple de la WWDC a fost HomePod, o nouă boxă inteligentă, care va intra în concurenţă directă cu soluţiile Amazon Echo şi Google Home. Asemeni acestor dispozitive, Apple doreşte ca HomePod să devină centrul multimedia al locuinţei, cât şi un dispozitiv care să controleze wireless toate dispozitivele Internet of Things. Desigur, Siri este metoda principală de interacţiune cu HomePod, deci multe regiuni nu vor beneficia din plin de funcţionalităţile sale avansate.
Apple a prezentat HomePod în special ca o boxă wireless compatibilă cu standardul AirPlay 2, care poate reda muzică direct de pe Apple Music. Desigur, HomePod va putea face mult mai multe, fiind un centru de control pentru toate dispozitivele inteligente conectate la reţea din casă. Nu în ultimul rând, boxa inteligentă va putea oferi răspunsuri contextuale la diverse întrebări, oferind aceeaşi funcţionalitate pe care o are deja Siri pe telefoane, tablete şi computer.
La capitolul hardware, HomePod integrează şapte difuzoare, pentru a asigura o experienţă auditivă de calitate din orice punct al camerei, Apple susţinând că performanţa audio a acestui dispozitiv este comparabilă cu cea a unei boxe wireless din gama premium. Acesta ar putea fi un avantaj al lui HomePod, întrucât soluţiile Amazon şi Google sunt destul de slabe la acest capitol. HomePod foloseşte chipset-ul Apple A8, care a debutat în urmă cu trei ani pe iPhone 6, însă nu au fost oferite alte detalii despre capabilităţile sale, precum stocare internă (dacă are aşa ceva), sau memorie RAM.
Cu siguranţă că vom afla mai multe despre HomePod spre finalul anului. În general Apple lansează dispozitive noi la scurt timp după anunţ, însă în cazul dispozitivului de faţă, compania are nevoie de mai mult timp pentru a pune lucrurile la punct. HomePod se va lansa în luna decembrie, la un preţ de 350 de dolari americani.