Chiar dacă iPhone este cel mai popular smartphone din lume, dispozitivele cu Android sunt mai răspândite din punct de vedere numeric, platforma Google punând la dispoziţia dezvoltatorilor de aplicaţii un număr uriaş de potenţiali utilizatori. Cu toate acestea, numărul celor dispuşi să plătească pentru aplicaţiile pe care le folosesc este mult mai mic.
Astfel, la un număr de 15 milioane descărcări în intervalul Q2-2017, magazinul Play Store conduce App Store cu o marjă de 135%, în creştere de la 105% în perioada similară a anului trecut. Însă dintre acestea, majoritatea sunt aplicaţii gratuite accesate de utilizatori din ţări cu putere de cumpărare redusă, monetizate de obicei prin afişarea de reclame sau colectarea de informaţii care sunt apoi furnizate companiilor de publicitate.
În schimb, oferta Apple alcătuită exclusiv din dispozitive încadrate la gama premium restrânge accesul cumpărătorilor cu posibilităţi materiale reduse, rezultând o bază de utilizatori care generează venituri aproape duble prin folosirea de jocuri şi aplicaţii plătite.