Facebook a lansat fără avertisment o nouă componentă video pe reţeaua sa de socializare. Watch este un portal pentru emisiuni video şi evenimente importante care sunt transmise live, care sunt organizate pe categorii, în funcţie de tipul programelor, popularitate şi delimitate pe serii sau în funcţie de creator. Momentan Facebook Watch este disponibil pentru un număr limitat de utilizatori din Statele Unite, însă este foarte posibil ca această nouă funcţie să fie extinsă în viitorul apropiat.
Noul tab „Watch” nu va înlocui tab-ul Video, disponibil deja de mai multă vreme în Statele Unite. În timp ce „Video” oferă un amalgam de clipuri virale fără a le organiza într-un anume fel, acesta fiind livrate în funcţie de algoritmii reţelei de socializare, în tab-ul Watch, utilizatorii vor găsi conţinut mult mai bine structurat.
Emisiunile disponibile pe paginile oficiale ale creatorilor de conţinut sunt afişate ca serii, în timp ce algoritmii pun „la grămadă” conţinut în funcţie de gen. Vor exista categorii de genul „clipuri care te fac să râzi”, „cele mai populare clipuri”, „cele mai discutate subiecte”, cât şi o listă personală de preferinţe, care se actualizează automat atunci când un creator de conţinut urmărit publică ceva nou. Fiind o componentă Facebook, comentariile şi reacţiile sunt prezente şi în tab-ul Watch.
Facebook Watch pare să fie răspunsul gigantului în social media la YouTube şi alte servicii orientate către conţinut video, fiind rezultatul efortului din ultimii câţiva ani de a îmbunătăţi funcţiile video şi de a atrage creatori de conţinut către platforma sa. Momentan Watch este disponibil pentru un număr foarte mic de utilizatori, urmând ca în următoarele săptămâni şi luni accesul să fie extins către un număr mai mare de utilizatori din Statele Unite. În funcţie de succesul pe care această componentă îl va avea în America, probabil că accesul la Watch va fi extins şi în alte ţări.