Parte dintr-o campanie mai amplă pentru promovarea conţinutului autentic în News Feed, Facebook trece la retrogradarea postărilor care prezintă clipuri video conţinând imagini statice, sau poze care includ false butoane pentru redare video.
În timp ce falsele clipuri video au rolul de a spori artificial cifrele de afişări captând atenţia vizitatorilor cu imagini senzaţionale, pozele deghizate în clipuri video sunt folosite pentru a păcăli vizitatorii în a accesa diverse website-uri mai mult sau mai puţin dubioase.
Ambele tipuri de clickbait vor fi de acum combătute în cadrul reţelei de socializare, Facebook apelând atât la sisteme automate bazate pe tehnologii de inteligenţă artificială, cât şi contribuţia utilizatorilor care raportează postările abuzive.
Printre tipurile de conţinut vizat se mai numără şi postările care incită la ură, reclamele false şi aşa numitele fake news. Cele din urmă sunt combătute în mod activ de către administratorii Facebook, direcţionând vizitatorii către link-uri alternative pentru conţinut care demonstrează natura falsă a postărilor devenite virale.