Google va introduce noi restricţii asupra conţinutului ce poate fi redat în browserul Chrome, adresând problema website-urilor care folosesc în mod excesiv clipuri şi reclame video cu sunet, redate fără a cere consimţământul vizitatorilor.
Măsura anunţată va fi implementată începând cu luna ianuarie 2018, odată cu debutul versiunii Chrome 64. Astfel, clipurile video vor mai putea fi redate automat doar dacă au sunetul oprit. În caz contrar, redarea va fi suspendată până când utilizatorul va da click pe acesta
Numit unified autoplay, filtrul implementat în browserul Chrome are menirea de a garanta utilizatorilor o experienţă în utilizare mai plăcută, fără zgomote nedorite şi cu mai mult control asupra conţinutului ce poate fi redat în browser. Totodată, va fi economisit şi traficul de date realizat prin conexiunea la internet.
O altă schimbare vizează setarea Mute Tab, disponibilă la click dreapta pe tab-ul curent. Dacă în prezent, oprirea sunetului este păstrată doar pe durata sesiunii de navigare, în viitor această setare va fi persistentă, utilizatorii având posibilitatea să blocheze permanent sunetul pentru site-urile incomode.