Model 3 este probabil cel mai important model de maşină produs de Tesla, însă în afară de o pseudo-lansare, în care au fost livrate primele 30 de unităţi către angajaţi, puţini clienţi au văzut în realitate maşina. Acest lucru alături de faptul că Tesla nu a permis celor care au mers în maşina să ofere prea multe detalii despre consola principală cu touchscreen şi despre modul în care interfaţa acesteia funcţionează au creat un interes şi mai mare pentru aceasta pentru cei curioşi. Un clip a ajuns însă pe internet şi prezintă toate funcţiile disponibile pe ecranul central.
Spre diferenţă de alte maşini obişnuite şi chiar faţă de alte modele de la Tesla, Model 3 nu vine cu clasicele „ceasuri” de bord sau butoane pentru activarea diverselor facilităţi ale maşinii. Practic, fiecare activitate, precum pornirea ventilatoarelor, aerului condiţionat, dezaburirea şi chiar ştergătoarele este facilitată de ecranul central. Avem de a face cu o interfaţă similară cu cea a unei tablete, în partea stângă fiind furnizate informaţii despre automobil, iar în partea dreaptă fiind poziţionată o hartă pentru navigaţie.
Toate celelalte funcţii sunt disponibile folosind partea de jos a interfeţei, fiind poziţionat acolo câte un buton pentru fiecare funcţie. În clip, cei care vizionează maşina în showroom-ul Tesla nu par să găsească funcţia de radio FM, fiind disponibil doar radio prin internet, iar conform spuselor lor, în timp ce apelurile de pe telefon pot fi preluate direct din interfaţa maşinii, redarea de muzică prin Bluetooth nu este posibilă.
Aceste funcţii sunt însă listate pe site-ul oficial al companiei, deci probabil că este vorba despre o versiune de test, fără actualizări software finale. Este îngrijorător însă faptul că funcţiile maşinii sunt greu de accesat, multe dintre cele obişnuite, precum pornirea aerului condiţionat fiind ascunse în spatele mai multor apăsări pe ecran. Probabil că Tesla se gândeşte că mulţi dintre soferi vor folosi pilotul automat, care va putea să asigure siguranţa în utilizare atunci când utilizatorul va fi nevoit să opereze ecranul tactil. Cu toate acestea, pilotul automat este o opţiune separată, care costă în plus, chiar dacă hardware-ul necesar este disponibil pe fiecare maşină în parte.
Cert este că Tesla a făcut multe compromisuri pentru a realiza o maşină complet electrică la un preţ rezonabil (porneşte de la 35.000 dolari), iar clienţii for trebui să se obişnuiască cu aceste limitări. În cazul în care îşi doresc o maşină mai convenţională, cu mai multe butoane şi ceasuri de bord, Model S, versiunea premium, are un preţ de pornire de 74.500 de dolari.