După experienţa avută în timpul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, unde informaţiile răspândite pe Facebook au influenţat decisiv rezultatul scrutinului, administratorii reţelei de socializare au luat măsuri draconice pentru a ţine sub control fenomenul Fake News.
În primă fază au fost eliminate zeci de mii de conturi suspectate ca fiind folosite pentru răspândirea de informaţii false şi au fost înăsprite filtrele de conţinut.
Detaliate de vicepreşedintele Richard Allan, acţiunile „nu au eliminat complet dezinformarea” însă au făcut mult mai dificilă răspândirea postărilor în News Feed-ul utilizatorilor de bună credinţă.
Una dintre tacticile folosite de companie este furnizarea la secţiunea Related Articles a unor materiale care prezintă opinii diferite, lăsând cititorii să decidă singuri de care versiune este cea corectă. Suplimentar, la orice accesare a unui articol cu referire la tema alegerilor Facebook a pus la dispoziţie modalităţi pentru a compara viziunile tuturor partidelor implicate.
În paralel, autorităţile germane au primit informaţii care au ajutat la coordonarea eforturilor de securitate. Facebook doreşte să extindă parteneriatul pentru a include şi comisii electorale din alte regiuni ale lumii, scopul declarat fiind de a supraveghea buna desfăşurare a proceselor democratice.