Un grup media rus despre care se crede că are legături cu Guvernul de la Moscova a cheltuit 274.000 de dolari pentru reclame pe Twitter care ar fi putut fi utilizate pentru a încerca să influenţeze alegerile din Statele Unite, a anunţat compania care administrează reţeaua de socializare.
Twitter a prezentat investigatorilor din Congresul SUA date privind reclame ale Russia Today, grup media suspectat că ar fi dezinformat în timpul campaniei electorale din anul 2016.
Compania americană a anunţat că vicepreşedintele Twitter, Colin Crowell, s-a întâlnit cu oficiali ai celor două comisii din Congres care anchetează ingerinţele Rusiei în campania electorală.
Twitter a mai comunicat că Russia Today, grup media indicat de serviciile de informaţii americane în legătură cu ingerinţele în campania electorală, a cheltuit cel puţin 274.000 de dolari pentru 1.823 de mesaje publicitare sau promoţionale care „în mod categoric ori potenţial au vizat piaţa americană”.
„În timpul campaniei din 2016 am eliminat mesaje care încercau să suprime ori altfel să interfereze cu exercitarea dreptului la vot (…) prin distribuirea de informaţii intenţionat înşelătoare”, se afirmă într-un comunicat al companiei Twitter.
„Nu am găsit conturi asociate cu această activitate ca având în mod evident origini ruse”, a completat compania.
Biroul Federal pentru Investigaţii, Senatul SUA şi Camera Reprezentanţilor au declanşat anchete în cazul ingerinţelor Rusiei în campania electorală şi al presupuselor contacte între apropiaţi ai preşedintelui Donald Trump şi oficiali ruşi. Un procuror special, Robert Mueller, va coordona investigaţiile.