Deşi aportul de inovaţie este de necontestat, nu acesta a atras cel mai mult atenţia asupra lui iPhone X, ci preţul record la vânzare anunţat de Apple, cu pornire de la 1000 euro pentru modelul cu dotări de bază. Dar cât profit obţine, de fapt, Apple din vânzarea fiecărui exemplar iPhone X.
Potrivit unui studiu publicat de TechInsights, cunoscuţi deja şi pentru alte analize la nivel de componentă vizând produse intens mediatizate, fabricarea unui telefon iPhone X costă pentru Apple aproximativ 357,5 dolari, diferenţa până la preţul de 1000 dolari anunţat pentru Statele Unite corespunzând unei marje de profit de 64%. Nu intrăm în detalii vorbind despre costul activităţii de cercetare şi dezvoltare care a permis crearea noului iPhone, sau costurile legate de marketing şi logistică, însă aceeaşi comparaţie făcută cu modelul iPhone 8 de 699 dolari arată o marjă de profit mai mică, de 59%.
Descoperirea este surprinzătoare, pe de o parte prin faptul că progresul tehnologic ar trebui să reducă din costul componentelor şi implicit preţul plătit de consumatorii finali, dar şi din perspectiva marjei de profit crescută semnificativ, aplicată unui produs deja mult mai scump de fabricat şi cumpărat de pe rafturile magazinelor. Am fi tentaţi să credem că punând presiune pe cumpărătorii nevoiţi să scoată mai mulţi bani din buzunar, Apple îşi alungă fanii în tabăra competiţiei, însă realitatea arată că interesul acestora este la cote maxime după aşteptarea prelungită indusă de lansarea lui iPhone 8.
Disecat la nivel de componentă, iPhone X are drept cel mai costisitor element ecranul OLED de 5.8” (65.5 dolari, fără instalare), care cu siguranţă va de multe coşmaruri celor nevoiţi să îl înlocuiască în afara garanţiei asigurată de producător. Spre comparaţie, ecranul de 4.7” al unui telefon iPhone 8, bazat pe tehnologie LCD de generaţie mai veche, costă doar 36 dolari. Un alt element costisitor este carcasa din oţel inoxidabil, cu preţ de 36 dolari (vs 21.5 dolari pentru carcasa din aluminiu a unui telefon iPhone 8). Totuşi, rigiditatea superioară oferită de o carcasă din oţel justifică preţul crescut, Apple învăţând o lecţie importantă după experienţa avută cu predecesorul iPhone 6.