Japonezii folosesc drone pentru a-i determina pe angajaţi să plece de la serviciu

11.12.2017
Japonezii folosesc drone pentru a-i determina pe angajaţi să plece de la serviciu

Japonezii sunt obsedaţi de muncă şi petrec foarte mult timp la serviciu. Taisei, o companie care oferă servicii de securitate şi curăţenie, a creat o dronă care încearcă să îi determine pe angajaţi să plece acasă şi să nu mai stea peste program. „T-Friend” zboară pe deasupra birourilor şi pune muzică. Este folosită melodia scoţiană „Auld Lang Syne”, prin care magazinele din Japonia anunţă că se apropie ora închiderii.

Unii experţi spun că ideea este una prostească, deoarece angajaţii vor lucra şi de acasă, după ce pleacă de la birou. Soluţia ar fi reducerea volumului de sarcini şi descurajarea competiţiilor dintre angajaţi, foarte populare în statul asiatic.

În Japonia faptul că angajaţii petrec foarte mult la locul de muncă reprezintă o mare problemă. Aceasta afectează relaţiile interumane. Tot mai puţini tineri japonezi îşi întemeiază o familie şi au copii, într-o ţară în care populaţia este îmbătrânită. Mai mult, programul încărcat cauzează multe decese. Orele lungi petrecute la birou sunt văzute în statul asiatic ca o dovadă de loialitate faţă de angajator.

Guvernul încearcă să rezolve problema prin programe naţionale. Unul dintre acestea este „Premium Friday”, prin care angajaţii sunt încurajaţi să plece foarte devreme de la serviciu în ultima zi de vineri din lună. Mulţi angajaţi spun, însă, că aceea este una dintre cele mai aglomerate zile pentru ei, deoarece au proiecte de finalizat.

Drona dezvoltată de Taisei este autonomă. Pleacă singură din dock-ul de încărcare la o oră stabilită, apoi îşi îndeplineşte misiunea şi se întoarce. Închirierea aparatului de zbor costă aproximativ 4.500 de dolari pe lună. Dezvoltatorii dronei iau în calcul posibilitatea dotării acesteia cu tehnologie de recunoaştere facială, astfel încât să fie capabilă să detecteze intruşii.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult