Prioritatea la afişare în listele Google Search este unul din aspectele care decid dacă un site va creşte în popularitate, devenind cunoscut mai multor cititori, sau va cădea în anonimat. Adresând nevoile utilizatorilor de smartphone, Google a anunţat în urmă cu ceva timp că va acorda prioritate în listele Google Search acelor site-uri care dispun de versiuni pentru mobil bine optimizate. Iniţial, afirmaţia se referea doar la modul de prezentare a conţinutului, compania punând la dispoziţie chiar şi un set de recomandări adresate dezvoltatorilor web care doresc să optimizeze pentru dispozitive echipate cu ecrane de mici dimensiuni.
Pornind de la premisa că nu toate dispozitivele mobile dispun de procesoare puternice şi acces rapid la internet, Google va ţine seama şi de viteza de încărcare a paginilor, site-urile prea încărcate de reclame, sau găzduite pe servere suprasolicitate având de pierdut. Măsura ar urma să compenseze şi pentru eliminarea funcţionalităţii Instant Search din versiunea pentru mobil a motorului de căutare, care promitea să scurteze timpul până la accesarea informaţiei dorite.
Pentru a nu pune în prea mare dificultate administratorii site-urilor care nu pun probleme deosebite, Google va penaliza doar acele pagini care induc timpi de aşteptare foarte mari. Spre exemplu, atunci când imaginile inserate în pagină sunt prea numeroase, sau au rezoluţie mult mai mare decât este necesar.
Noile reguli se aplică tuturor site-urilor, indiferent de tehnologiile pentru afişare folosite.
Google recomandă administratorilor web doresc care să evite penalizarea site-urilor să măsoare viteza de încărcare a paginilor folosind unelte ca Lighthouse, Chrome User Experience Report, sau PageSpeed Insights.