Google testează o funcţie care va permite gestionarea mai eficientă a memoriei dispozitivelor, cât şi o nouă categorie pentru magazinul Google Play numită „Subscriptions”, unde vor apărea toate aplicaţiile, show-uri TV şi publicaţiile la care suntem abonaţi.
Tot mai gurmande în privinţa resurselor de memorie, aplicaţiile de Android pot ocupa rapid o proporţie însemnată din memoria dispozitivului. Iar dacă utilizatorul obişnuieşte să instaleze periodic noi jocuri şi aplicaţii fără a reveni asupra celora care poate nu mai prezintă interes, readucerea dispozitivului la starea anterioară poate deveni o sarcină laborioasă. Aici intervine „Free up space”, utilitarul integrat chiar în aplicaţia Google Play.
Propus în mod automat atunci când memoria dispozitivului este aproape plină, acesta prezintă o listă cu aplicaţii sortate în funcţie de frecvenţa cu care le-ai folosit. Aplicaţiile bifate vor fi dezinstalate la grămadă, confirmând o singură dată operaţiunea. Simultan, sunt îndepărtate şi fişierele temporare create de acestea, eliberând şi mai mult din memoria dispozitivului.
Aflată la stadiu de testare, tab-ul „Subscriptions” va apărea la categoria My apps & games, punând într-un singur loc toate serviciile din Play Store la care suntem abonaţi.