În 2017, Google a eliminat peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, ceea ce înseamnă peste 3,2 miliarde de elemente, anul aducând cel mai mare număr de reclame sau jucători eliminaţi pentru că nu respectau politicile în ceea ce priveşte publicitatea, informează un comunicat.
79 de milioane de reclame din reţeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, fiind vorba de aproximativ 400.000 de astfel de site-uri. De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” (în general reclame înşelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul „click aici” în mesaj), precum şi 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.
Tot anul trecut Google a eliminat 320.000 de editori din reţeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor şi a pus pe „lista neagră” 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil. Compania a dezvoltat tehnologii care permit suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de 2 milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor şi politicilor. Această tehnologie care acţionează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în acelaşi timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile.
Mulţi dintre proprietarii de pagini web utilizează platformele de publicitate ale Google, precum AdSense, pentru a rula campanii publicitare şi a obţine venituri. În 2017, Google a plătit 12,6 miliarde de dolari către parteneri.
În ultimii ani au devenit tot mai populare înşelătoriile care se bazau pe popularitatea crescută a ştirilor online, mai arată comunicatul companiei. Politicile Google s-au adaptat şi interzic paginilor din reţeaua publicitară să afişeze reclame cu un conţinut înşelător, care păcălesc individul. De exemplu, regulile Google nu permit să afişezi reclame dacă pretinzi că eşti un site de ştiri din Cluj, însă în realitate nu ai nicio legătură cu zona respectivă.
O altă situaţie tot mai frecventă este încălcarea regulilor privind copierea conţinutului. Acest lucru se întâmplă când unele pagini înşelătoare vor să facă bani foarte rapid prin copierea ştirilor şi conţinutului din alte site-uri. În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, de la 10.000 de pagini în 2016.
Titlurile de tip tabloid au început să fie utilizate de jucători care încercau de fapt să vândă prin reclame pastile pentru slăbit, de exemplu. Ei foloseau mesaje senzaţionale în reclame – de genul „Nu o să-ţi vină să crezi ce a făcut X” – pentru a determina indivizii să dea click şi să-i atragă pe site-uri care ofereau cu totul altceva decât ştiri. Peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate în 2017 pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 în 2016.
CITEŞTE ŞI: După Facebook şi Google interzice reclamele la monedele virtuale
Google a adăugat 28 de reguli pentru companiile care îşi fac reclamă şi 20 suplimentare pentru editori, pentru a îmbunătăţi experienţa reclamelor online, iar pentru 2018 compania a introdus deja o serie de politici noi care vizează zona produselor financiare speculative şi nereglementate, precum criptomonede, opţiuni binare, anumite produse de pe piaţa valutară sau CFD (contracte pentru diferenţă). De asemenea, au fost actualizate regulile privind reclamele la jocurile de noroc, pentru a include şi noile metode prin care se pun în joc obiecte virtuale cu valoare în lumea materială – de exemplu pariuri în care pun în joc „skin-uri” din jocuri de calculator.