Multe dintre practicile (care ţin de colectarea de date personale) marilor companii care oferă servicii pe internet nu sunt etice, deşi nu sunt (încă) ilegale. Poate de aceea Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook, a menţionat o singură dată etica în timpul audierilor din Congresul american.
Pentru mulţi dintre cei care au urmărit audierea, modul în care Zuckerberg a răspuns la întrebări a adâncit şi mai mult misterul din jurul modului în care Facebook funcţionează în spatele cortinei. De asemenea, evenimentul a arătat cât de puţine lucruri ştiu legiuitorii despre internetul actual. Aceleaşi întrebări au fost repetate de membri ai Camerei Reprezentanţilor după ce au fost puse cu o zi înainte de senatori, iar Zuckerberg s-a ferit să vorbească despre planurile viitoare ale Facebook, companie care trece acum printr-o criză de imagine.
Cei de la Fast Company au extras câteva statistici interesante din cele 10 ore de audieri:
Cuvinte rostite de Zuckerberg: 30.147
De câte ori Zuckerberg a menţionat etica: 1
Referiri făcute de cofondatorul Facebook la dormitorul lui de la Harvard (în care a pornit reţeaua de socializare): 12
Referiri la Diamond and Silk (Lynnette Hardaway şi Rochelle Richardson), susţinătoare ale lui Trump ale căror pagini au fost blocate: 9
De câte ori a spus Zuckerberg că echipa lui va reveni cu informaţii suplimentare despre un subiect: 23
Referiri la cenzura din China şi Birmania (combinate): 7
De câte ori a subliniat faptul că Facebook „nu vinde date”: 6
De câte ori Zuckerberg a folosit cuvântul „conducte” cu referire la internet sau pentru a descrie acest serviciu: 6