În ciuda solicitărilor exprimate de utilizatori, Facebook nu introduce butonul Dislike. Însă extinde testele pentru o opţiune numită Downvote, care va apărea separat de butonul Like, la partea de jos a listei de comentarii.
Facebook a confirmat că butonul „Downvote” este în teste pentru un număr limitat de utilizatori. care îl pot folosi pentru a „vota” ascunderea comentariilor cu care nu sunt de acord, atribuind acestora calificarea offensive, misleading sau off topic.
Astfel, Facebook poate investiga natura conţinutului. De exemplu, cele catalogate cu „offensive” ar putea include mesaje rasiste, pornografie, sau alte lucruri care ar putea ofensa utilizatorii, în timp ce tag-ul misleading ar putea fi atribuit articolelor de tip „fake news”. Off topic nu prea ar trebui să necesite intervenţia Facebook în discuţii publice, însă este posibil ca aşa să fie depistaţi „postacii”, care sunt angajaţi să publice mesaje spam.
Butonul Downvote nu va fi disponibil pentru conţinutul publicat pe grupuri, pe paginile unor persoane publice sau pe paginile utilizatorilor. Acestea sunt momentan valabile doar pe articolele paginilor, atât pentru postările iniţiale, cât şi pentru comentarii. Este posibil ca pe viitor acest buton să se extindă, dacă testul de faţă se dovedeşte a fi de succes.
Important de ştiut, folosirea butonului Downvote nu este contorizată public, asemenea butonului Like, iar cel care a primit downvote nu este anunţat. Cu rol de asistare a activităţii de moderare a postărilor şi comentariilor, butonul Downvote ar putea influenţa vizibilitatea postărilor în News Feed-ul utilizatorilor şi cauza ascunderea anumitor comentarii marcate ca fiind ofensatoare de un număr mare de cititori.
Testat mai întâi în Statele Unite, butonul Downvote apare acum şi pentru utilizatori din Noua Zeelandă şi Australia, fiind doar o chestiune de timp până ce Facebook va anunţa lansarea debutul acestuia în mod oficial.