HMD Global, start-up-ul finlandez care controlează brandul Nokia pe piaţa de smartphone-uri a devenit oficial un unicorn. Compania a primit încă o rundă de finanţare de 100 de milioane de dolari, fiind evaluată acum (intern) la 1 miliard de dolari. După doar un an şi jumătate de prezenţă pe piaţă, aceste cifre sunt impresionante însă nu tocmai neaşteptate, mai ales când luăm în calcul numărul de unităţi livrate în această perioadă.
Finlandezii de la HMD Global au livrat în primul an de existenţă peste 70 de milioane de unităţi de smartphone-uri, China dovedindu-se a fi o piaţă foarte profitabilă. De asemenea, multe ţări emergente apreciază modelele entry-level şi mid-range produse sub brandul Nokia, în timp ce ţările europene au apreciat brandul datorită istoriei sale. Nokia este acum producătorul cu numărul cinci pe piaţa din Europa, fiind depăşit doar de Apple, Samsung, Huawei şi Xiaomi, adevăraţi giganţi cu mulţi ani de prezenţă pe piaţă.
Compania a promis că va folosi noua rundă de investiţii pentru a-şi mări prezenţa pe pieţe „strategice” şi pentru a încerca să ofere inovaţii în puncte cheie, relevante pentru clienţi. Acest lucru ar putea însemna că Nokia va încerca să intre pe noi pieţe, pe care încă nu are o prezenţă foarte mare, în timp ce nu va încerca să concureze de la egal la egal cu jucătorii mari. Această declaraţie pare să spună că HMD va încerca să livreze experienţe de utilizare mai relevante, în loc să încerce să ofere dispozitive „bune la toate”.
Cert este că HMD îşi accelerează ritmul de expansiune al operaţiunilor, lucru care nu poate decât să fie bun pentru piaţa de smartphone-uri, care a fost dominată în ultimii ani de numai câteva branduri.