Apple este una dintre cele mai puţin „generoase” companii, însă totodată oferă unul dintre cele mai bune servicii de suport tehnic din lume, atât timp cât ai garanţie şi nu ai încercat să repari singur produsul. Astfel, când Apple anunţă că va repara gratuit toate dispozitivele clienţilor din Japonia afectaţi de inundaţiile din zona de sud a ţării, ceva pare că nu este în regulă. Totuşi, exact asta se întâmplă.
Compania Apple a anunţat că toţi cei care au fost afectaţi de inundaţii în Japonia şi care încă au dispozitive din gamele iMac, MacBook, iPhone, Watch, Display şi iPad stricate din această cauză, pot beneficia de service absolut gratuit. În general, Apple nu repară dispozitivele care au probleme din cauza contactului cu apa pe garanţie, ci doar contra cost, însă în acest caz compania face o excepţie. Partea bună este că dispozitivele nici nu trebuie să fie în garanţie pentru a fi reparate.
Există însă câteva limitări. Nu pot fi reparate accesorii sau produse din gama Beats, deci doar dispozitivele şi accesorii precum ceasuri şi display-uri beneficiază de gratuitate. Mai mult, reparaţiile nu pot fi comandate online, ci doar pintr-un număr de telefon. Reparaţiile gratuite pentru dispozitive vor fi acceptate până la sfârşitul lunii septembrie 2018, însă Apple avertizează că transporturile ar putea dura mai mult decât de obicei, întrucât în zonele afectate de inundaţii, serviciile de curierat ar putea avea acces restricţionat pe anumite drumuri.
Chiar dacă nu ne afectează direct, este interesant modul în care Apple alege să repare anumite dispozitive şi să refuze complet reparaţiile pentru altele. De curând, compania a refuzat să repare chiar şi contra cost un iMac Pro, computer care porneşte de la un preţ de 5000 de dolari, pentru că a fost dezasamblat de o persoană neautorizată.