Facebook, proprietarul WhatsApp, va lua noi măsuri pentru creşterea profitabilităţii celebrului serviciu de mesagerie, permiţând companiilor să contacteze utilizatorii WhatsApp şi afişând reclame în cadrul aplicaţiei.
Potrivit informaţiilor apărute în publicaţia Wall Street Journal, Facebook va introduce un nou tip de reclame menite să informeze utilizatorii WhatsApp despre faptul că pot folosi mesaje text pentru a contacta în mod direct companiile ale căror produse sau servicii îi interesează. Interesant este că pentru fiecare mesaj intermediat de la un potenţial client, WhatsApp va taxa cu până la 9 cenţi companiile vizate.
Deja, aproximativ 100 de companii ar fi interesate de noul serviciu de promovare, multe având nume cunoscute ca Singapore Airlines şi Uber.
Aşteptate începând de anul viitor, noile reclame vor lua forma unor colaje de poze, secvenţe video şi text, similare ca formă de prezentare cu deja cunoscutele Instagram Stories. Afişate la tab-ul Status al aplicaţiei WhatsApp, reclamele vor fi intercalate cu mesajele de status distribuite de persoane din lista de contacte, dispărând după aproximativ 24 de ore de la publicare.
În prezent, aproximativ 450 milioane de utilizatori interacţionează într-un fel sau altul cu postările WhatsApp Status, fie urmărind colaje publicate de prietenii din listă sau distribuind propriile creaţii. Având în vedere că funcţia similară Instagram Stories are 400 milioane de utilizatori şi este folosită deja cu succes pentru afişarea de reclame, includere utilizatorilor WhatsApp în acest mecanism de promovare ar putea aduce creşteri consistente de venituri proprietarului Facebook.
Deocamdată, Facebook va lăsa utilizatorii să aleagă dacă vor să primească mesaje din partea companiilor, încât noul „sortiment” de reclame nu ar trebui să creeze prea multe neplăceri.