Nvidia a anunţat extinderea ofertei de acceleratoare Quadro cu seria Quadro RTX, adresate profesioniştilor care au nevoie de cele mai bune performanţe cu putinţă în aplicaţiile care folosesc procedeul Ray Tracing pentru generarea de animaţii la nivel fotorealist.
Împărţită între seriile RTX 8000, 6000, şi 5000, noua ofertă de plăci video are la bază arhitectura de GPU Turing, cea mai avansată din portofoliul NVIDIA, capabilă să redea în timp real efecte de iluminare Ray Tracing. Desigur, rezultatele practice pot varia considerabil în funcţie de complexitatea scenei generate, însă performanţele obţinute cu „primul GPU din lume creat pentru efecte ray-tracing” depăşesc cu mult posibilităţile unei soluţii de randare bazată exclusiv pe CPU.
Cu preţ de 1000 dolari, Quadro RTX 8000 este cel mai puternic accelerator pentru aplicaţii GPU compute din portofoliul NVIDIA. Acesta dispune de 48GB memorie GDDR6, 4608 procesoare CUDA şi 576 unităţi Tensor Core. Cele din urmă sunt procesoare dedicate pentru accelerarea aplicaţiilor de inteligenţă artificială. Un singur accelerator RTX 8000 oferă până la 16 Teraflops putere de procesare, sau 10 Gigarays/sec viteză de randare în aplicaţiile care folosesc tehnologia Ray-tracing.
Cei care nu au nevoie de toată memoria disponibilă la seria RTX 8000 pot alege seria Quadro RTX 8000 cu preţ de „numai” 6300 dolari, având 24GB memorie GDDR6 şi performanţe identice la partea de GPU.
Ceva mai „pâmânteană”, seria Quadro RTX 5000 dispune de 3072 procesoare CUDA şi 384 unităţi Tensor Core, respectiv 16GB memorie GDDR6 accesată folosind un bus de 256 biţi. În schimbul unui preţ de 2300 dolari ne alegem cu 60% idin performanţa Ray-tracing a modelelor mai costisitoare.
Noile acceleratoare Nvidia Quadro RTX vor fi disponibile începând cu toamna acestui an. Tot în intervalul Q4-2018 este aşteptată şi noua serie GeForce GTX 2xxx de acceleratoare grafice pentru jocuri, descrise în unele zvonuri ca fiind cu până la 50% mai rapide decât actuala serie GTX 1080/1070, la un cost similar.